Yoga in de Natuur


Als alternatief voor de yogalessen binnen, geef ik nu buiten yogales. Dit gaat door als het weer oké is: droog en niet te fris.

Yoga in de buitenlucht is een heerlijke ervaring. Blootstelling aan de elementen van de natuur geeft iets extra’s aan de yogales en kan voor of tegen je werken afhankelijk van het samenspel tussen het weer en jouw manier van omgaan hiermee.

Heb je interesse om mee te doen met een les? Neem dan contact met mij op via de email.

Warmond

Locatie: Recreatie eiland Koudenhoorn in Warmond

Tijdstip: Maandagavond 18:30 – 19:30


Valkenburg (ZH)

Locatie: Dorpsweide in Valkenburg

Tijdstip:

  • Dinsdagavond 19:00 – 20:00
  • Woensdagochtend 9:30 – 10:30

Protocol van toepassing bij yogales in de openbare ruimte

Ik verzoek je vriendelijk je aan onderstaande regels, die landelijk (vanuit het NOC*-NSF) aanbevolen worden, te houden.

Blijf thuis in de volgende situaties:

• Als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

• Als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;

• Als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);

• Als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test; 

• Zoalng je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;

Indien dit voor jou van toepassing is:

• Sporters boven 70 jaar en uit risicogroepen dienen zelf hun risico te analyseren of zij in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven. Raadpleeg desnoods je huisarts;

Betreft aanmelding & vervoer van en naar locatie:

• Meld je (liefst ruim) van tevoren aan voor de sportactiviteit;

• Kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar de sportlocatie en vermijd waar mogelijk gebruik van het OV;

• Houd met reizen naar de sportlocatie rekening met de richtlijnen verkeer & vervoer van de Rijksoverheid;

Vooraf aan & tijdens de yogales:

• Kom in sportkleding naar de sportlocatie en neem je eigen yogamat mee;

• Zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;

• Kom niet eerder dan tien minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie;

• Zoek een plek in de buurt, maar houd minimaal 1,5 m. afstand van, de trainer, andere cursisten of andere mensen in de omgeving, waar je je yogamat uitrolt. Tijdens de yogales doet ieder de beoefening op zijn/haar yogamat;

• Volg de aanwijzingen op van de docent en blijf bij je eigen trainingsgroep indien er meerdere trainingsgroepen op de sportlocatie actief zijn;

• Gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen zoals een deken of kussen, als je daar gebruik van wilt maken;

• Neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;

• Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;

• Was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;

• Vermijd het aanraken van je gezicht; 

• Schud geen handen;

• ga naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

• verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie.

Verder:

• De yogales zal plaatsvinden op een locatie in de openbare ruimte waar genoeg ruimte is om op 1,5 m. afstand te blijven van elkaar.

• Mochten er toeschouwers zijn dan zal ik hun vriendelijk maar duidelijk verzoeken weg te gaan.

• Zelf zal ik me ook aan de regels in dit protocol houden. Mocht het nodig of onduidelijk zijn kunnen we elkaar op de regels wijzen.